Sång och teaterfunderingar...

Idag har jag fått ett spännande erbjudande på sångfronten. Jag tycker att det är så kul att få nya mål att jobba mot. Det inspirerar mig så himla mycket. Övningen idag gick väldigt bra, jag lärde mig den nya Strausslåten och den kändes helt ok. Ska fortsätta med den tillsammans med Ulrika, min sångpedagog, på torsdag.
Idag hade vi även ensemblerep inför den moderna operan. Fasen vad svår den musiken är, och därför väldigt givande att repa det bara musikaliskt. Det gör att jag kan stå still och fokusera på sångtekniken, vilket verkligen behövs. Särskilt i "svårare" musik är det lätt att tappa bort tekniken när man samtidigt ska rulla runt på golvet och hålla på... Allt som allt en kul sångdag. Imorgon fortsätter de sceniska repen och jag ska försöka hitta mer djup i min karaktär. Jag vill utveckla hennes olika sidor och känslor, vara tydligare i hennes humörskiftningar och hitta en större "tyngd" i henne.
Puss och hej.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannapuck.blogg.se

Välkomna!!

RSS 2.0