Quick chick....

Hej på er!
Jag såg att jag hade haft 14 unika besökare idag!! Jag gissar att mycket beror på att min fina vän Cici länkade till mig häromdan! Jag blev så himla glad!!! 
Idag har jag haft sceniskt rep igen, det gick inte helt så bra att finna tyngden i min karaktär som jag hade velat. Jag ska göra rollen som drottning Kristina, hon var en intressant kvinna med många sidor och hon hade mycket ångest. Just i den scenen vi gjorde idag är hon sjuk, febrig och har just haft en ångestattack. Då är det naturligt att röra sig långsamt och med tunga steg. Jag brukar repa med lätta tygskor för att kunna röra mig så obehindrat som möjligt men idag hade jag på mig mina Dr. Martens-kängor med stålhätta i för att helt enkelt få tyngre fötter. Men det gick ändå sådär.... Alltså jag är ju en vad jag och Cici brukar kalla "quick chic", jag gör saker fort helt enkelt. Så när jag i scenen skulle leka med min motspelare och "rulla runt som björnungar" så kan ni ju tänka er vad som hände. Shoop sa det så hade Johanna rullat fem varv, sjungit färdigt frasen och gjort ett saxhopp upp till stående. Jahopp. Får jobba lite på att bli en "slow chick" tror jag... 
Imorgon ska jag och Wiktor till sjukhuset för en röntgen. De ska kontrollera att cancern inte kommit tillbaka. Fy sjutton vilken ångest det är inför varje sjukhusbesök. Även om jag vet att det till 90% säkerhet inte kommer att komma något negativt besked är det läskigt. Men vi har bestämt att vi håller i varandra och gör det tillsammans, och sen går vi och äter en semla för att fira att vi klarade det. Det är det enda man kan göra. 


Kommentarer
Cecilia Möller

<3 till er imorgon! Ska tänka på er!

Slow it down... björnungen...

Svar: Tack sötis! Nu blev det ingen röntgen ändå för maskinen var trasig... Wiktor bjöd mig på middag istället! Mycket mysigare!!
Johanna

2013-02-12 @ 22:28:11
URL: http://mollerkirchsteiger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannapuck.blogg.se

Välkomna!!

RSS 2.0